"Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen benneteket bölcselkedéssel és hamis tanítással, ami emberi hagyományokon és világi elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson." [Kol 2,8]

2010. november 20., szombat

Amikor egy püspök hite, vallása ellen emeli fel szavát...

Rövid híradás a mai hírportálokról az MTI alapján:
"Már hetekkel ezelőtt írásban figyelmeztette Schmitt Pál köztársasági elnököt Balás Béla kaposvári püspök arra, hogy nyelvtani és teológiai gondok is vannak az új alkotmányhoz készített javaslatcsomagjával – írja a Népszava a HVG-re hivatkozva.
Ez azért is érdekes, mert éppen a Köztársasági Elnöki Hivatal kérte fel a katolikus (Blogoló: én ezt erősen kétségbe vonnám!!!!) főpapot a szöveg ellenőrzésére. Az anyag azonban ennek ellenére heteken át hibásan volt elérhető az alkotmányelőkészítő eseti bizottság honlapján.
"Kérjenek fel teológus szakértőket, illetve legyen az egész műnek nyelvhelyességi gondozója" – idézte a lap a püspök levelét.

Balás Béla kifogásolta, hogy Schmitt a Szent Korona-tanra építené az alkotmányt. Mint írta, „az új magyar alkotmány előkészítésekor politikai, vallási feszültséget gerjesztenénk, továbbá időt, erőt veszítenénk, ha nem vennénk figyelembe az elmúlt évszázadok változásait".
Azt is hozzátette: „a szeretet azt diktálja, hogy értékeinket, hagyományainkat fordítsuk le a világ által beszélt új nyelvre (…), mert az ősi szabályozás betű szerinti folytatása ma sokak számára nemcsak érthetetlen, hanem fenyegető is.
A lap emlékeztet rá, hogy az államfő kommunikációért felelős hivatalának vezetője, Kiss Norbert azt mondta, Schmitt nem is látta a helyesírási és fogalmazási hibáktól hemzsegő javaslatcsomagot, mielőtt az nyilvánosságra került volna, de nem is közlésre szánták - írja a lap."

Az emberfia mindig azt hiszi, hogy bizonyos esetekben annál mélyebbre már nem lehet süllyedni. És akkor jön a következő hír, ami megrengeti a világot, vagy az ő személyes hitét. Egy katolikus püspöknek, aki a 12 utódja és a 12 felhatalmazásával rendelkezik, alapvető feladata lenne a katolikus hit terjesztése, a katolikus hit védelme. Viszont a fenti hírben leírtak szerint, mely a Magyar Távirati Irodára támaszkodik int forrásra, azzal kell szembesülnünk, hogy egy katolikus püspök, feladja hitét, illetve az azt képviselő szent tárgy képviseletét, az abból eredő ~1000, de inkább több (közel 1500 éves - egyes korona kutatók megalapozott véleménye szerint) isteni jogfolytonosságot. Annak a szent tárgynak és a vele kapcsolatos jogot, mely mindenkor meghatározója volt Egyházunknak és államunknak. Mert ki lehetett király, törvényes uralkodó Magyarországon az elmúlt ezer évben? Akit a Szent Koronával az esztergomi érsek megkoronázott. És ki nem volt magyar uralkodó? Hát a kalapos király, akit nem koronáztak meg a Szent Koronával.

Szeretném a püspök úr figyelmébe ajánlani azt a dogmát, melyet III. Ince pápa hirdetett ki és ezen portál "jelmondata" is: "Extra Ecclesiam nulla salus" azaz "Az Egyházon kívül nincs üdvösség!". Elfogadva és megélve a szeretetet - amelynek a forrása Isten - embertársaink felénk, nem azt jelenti hogy kétezer éves Egyházunk - melyet maga az Isten alapított (püspök úr emlékezzen a Mt 16,18-ra: "És mondom neked: Te Péter vagy, és én erre a kősziklára fogom építeni Egyházamat, s az alvilág kapui nem vesznek erőt rajta...") és nem néhány teológiailag eltévelyedett emberecske - feladja hitét, tanítását, Szenthagyományát! Mert amit püspök úr ezzel kijelentéseivel tett, az gyakorlatilag a szeretet álorcája mögött megbúvó farkas kijelentése, amikor felszólítja a bárányt (lehet hogy az isteni bárányt), hogy szeressük egymást, majd utána felfalja. Felszólít minket arra, hogy adjuk fel hitünket, hitünk alapjait, olvadjunk bele a pogányság tengerébe a szeretet jegyében. Az én esetemben ez már a második virtuális hitelhagyási felszólítás, mert hasonlóan jártam a saját megyéspüspökömmel, amiről írásos passzusom van.

A püspök atya szeretet közösségi felhívására álljon itt tanúságul egy átvett írásrészlet p. Gergely tollából:

"Bizonyára olvasták a Magyar Kuríron (a Magyar Katolikus Püspöki Kar internetes lapja) Benyik professzor véleményét. Íme néhány részlet belőle:

I. „Meggyőződésem, hogy Ábrahámot, Jézust és Mohamedet könnyen lehetne egy asztalhoz ültetni. Izgalmas beszélgetésüket biztosan nem terhelné feszültség és gyanakvás, mindannyian napestig elhallgathatnánk izgalmas udvarias társalgásukat, és ebből az eszmecseréből sokat tanulhatna minden muszlim imám, minden zsidó rabbi és minden keresztény pap.”

Jézus, mint „udvarias társalgó”, aki készségesen és érdeklődve hallgatja:
  1. Ábrahámot, aki mielőtt lett, Jézus már van. Biztos sokat tudna tanítani Ábrahám Jézusnak...
  2. Mohamedet is biztos kedves mosollyal hallgatná, aki tudatosan vallást kreált saját ízlése szerint, meghamisítva a Szentírást és összegyűrve hamis vallások irományaival.

Biztosan az evangélisták kitalációja, hogy Jézus elítéli, korholja a hamis tanítókat, a farizeusokat, mindenkit, aki az igazságot eltorzítja.

II. „Három ábrahámi vallási közösség” – mondja Benyik professzor.

Jézus maga mondja, hogy a zsidók nem Ábrahám gyermekei, mert nem fogadták el a Messiást. A muszlimok még annyira sem, hiszen még az igaz Istent is megtagadták.

III. És tovább: „Gyakran megtörténik, hogy az eltérő teológiai nyelvezet miatt leértékeljük párbeszédpartnerünket és annak hitét is.”

E mögött az a téves (olykor II. János Pál pápa által is sugallt) nézet áll, miszerint „van mit tanulnunk” más vallásoktól, mások hitéből. II. János Pál pápa szerint „együtt haladunk” az egy Isten felé, keresztények, zsidók, muszlimok.
Hát, kérem, nem! Az Egyház [itt a katolikus Egyházra gondol a szerző] a kinyilatkoztatott igazság teljességét bírja, azt sértetlenül tanítja, őrzi és adja tovább.

IV. „A három ábrahámi vallás közül a legrégebbi a zsidóság, ezért szoktuk őket II. János Pál pápa szavaival idősebb testvéreknek nevezni. Ezt követi a kereszténység, és a legújabb ábrahámi vallás, a muszlim hívők csoportja, akiket – utalva az előző elnevezésre – ifjabb testvéreknek is nevezhetnénk.”

Nem létezik „ősibb zsidó vallás” és „fiatalabb kereszténység” – a kinyilatkoztató Istenbe vetett hit létezik, amely Jézus Krisztusban éri el teljességét. Nekünk, keresztényeknek, több közünk van Mózeshez, Ábrahámhoz és a prófétákhoz, mint a Krisztust elutasító zsidóknak. Maguk az Ószövetség szentjei fogják elítélni a Krisztust el nem fogadó zsidókat. A katolikus vallás a kinyilatkoztatás teljességét viszi tovább, így gyökerei az első kinyilatkoztatásig, a teremtésig nyúlnak vissza.
Részletesen ITT lehet elolvasni a cikket.

Püspök úr!

Ki kell jelentem önnek, hogy sokan vagyunk - és szaporodunk -, akik nem hajlandóak feladni ősi, isten által adományozott hitünket és egyházunkat. Megőrizzük és tovább adjuk az Egyház - az egyetlen ház - hitét és tradícióját. Gyerekeinket is ennek a hitnek a megtartására és megélésére neveljük. Ettől még az Ön által végzett "Oltárrombolás" sem tántoríthat el, amelyről ITT és ITT olvashat és láthat képeket a kedves olvasó.

Kyrie Eleison, Kyrie Eleison, Kyrie Eleison